bakgrunden

fredag 24 oktober 2008

Höst



Löven har blivit vackert gul-röda. Vinden och regnet möter oss om vi går ut. Jag sitter vid köksbordet läser inredningstidning, dricker gott te, äter nybakat bröd och har tänt ljusen i min ljusstake som äntligen blivit klar.... Detta är drömscenariot Verkligheten är kanske inte lika harmonisk... Vi skall försöka komma i tid till dagis så Alva ammas samtidigt som jag brer mackor till Tuva som jag hoppas innehåller lite mer näring än konserveringsmedel. När Tuva tröttnat på att sitta still och Alva kräkts ner mina kläder och somnat så har jag några minuter då jag sitter själv vid bordet och drömmer mig bort. Då sprider min nya fina ljusstake höst mys. Den har länge stått på "att göra listan" och nu är den färdig. Jag skall inte sälja den, jag kan ju inte sälja mitt höst mys.

2 kommentarer:

Skolgatan sa...

Vad fin den är! Vi ska byta julklappar i år med va?;-)

Jag tänkte kika in eftersom du gett en kommentar på min blogg och jag tycker det är så kul med kommentarer så då tänkte jag att du också tycker det:-)

Emmas keramik sa...

Klart vi skall byta julklappar :)
Tycker också att det är himla roligt med kommentarer.
/emma

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails