bakgrunden

tisdag 3 mars 2009

Att åtrevinna lera.

Man kan återvinna lera. Om man tex drejar något som blir fult, fel eller går sönder kan man spara den klumpen, låta den torka och sedan när den är snustorr häller man vatten på den och leran blir som ny igen. Detta är väldigt bra. Jag brukar spara ganska många klumpar och sedan återvinner jag allt på samma gång, det är väldigt smart.
En notering är dock att om man börjar återvinna leran runt första januari och sedan glömmer bort den och hittar den igen tredje mars så har trät som leran återvinns på blivit mögligt. Det är väldigt äckligt.


Nu skall jag fortsätta att röja i arbetsrummet :)

3 kommentarer:

Skolgatan sa...

Men vad kul med en uppdatering,nu är du överst i min blogglista:-)

Tank snart kan vi ses och kanske bara ta en promenad på kvällen,fika och bara komma på lite snabbt utan att planera att vi vill ses,så kul att ni ska bli Hjobor igen! Har ni sökt dagis till Tuva?

Kram

Skolgatan sa...

Men Emma vilken bra fråga! Karlstamodellen är ju till för kommunikation så det är nog mest för en logoped. Här kan du läsa om det http://www.karlstadmodellen.se/sprak.html

Jag ska inte heller rösta på KD,tyckte bara just det var så bra skrivit annars är dom nog helt emot abort och det är absolut inte jag.

Kram

Anonym sa...

lasa hela bloggen, ganska bra

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails