bakgrunden

söndag 8 mars 2015

Tillbaka

Jag  är tillbaka i ateljén och drejar. Jag brukar alltid ha en plan för vad jag skall dreja, en skiss och en tydlig tanke på hur det skall bli. Detta helt enligt konstens regler och väldigt hantverksmässigt. Men nu har jag börjat med att bara ta en klump lera, sätta mig vid drejskivan och så formar jag skålar och lustiga flaskor i olika format. Väldigt avslappnat och kreativt. 
 

Dessa skär jag sedan itu och/eller formar om till blad. Väldigt roligt OCH viktigast av allt jag lurar min pedantiska hjärna. Ett blad kan se ut hur som helst och det finns inget rätt och fel. Japp, jag är tillbaka och jag kan sitta där nere i ateljén i timmar och glömma bort tiden , precis som det skall vara när man är i flow.
 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails