bakgrunden

tisdag 9 februari 2010

Skisser på lera, papper och broderiböcker.

Jag var tvungen att prova hur det hade blivit med korsstygn :) Det var lite klurigt att få hål på rätt ställen och att få det att likna en blomma. Som hjälp har jag en gammal korsstygnsbroderibok att ta inspiration ifrån. Tror att jag skall gå till bibblan och leta efter fler broderiböcker när jag drejat nya fat.Mina skisser blir oftast till på papper som ligger närmast tillgängligt Har många gånger köpt fina skissböcker i hopp om att nu skall jag alltid bära med mig den och skriva/rita ner alla bra saker jag kommer på. Men det slutar alltid på samma sätt... den ligger i väskan orörd. Jag har också börjat använda bloggen som samlingsplats för mina skisser. På så vis kan jag ju få feedback, nya tankar och kanske inspirera andra...Och framförallt, jag vet vart jag kan hitta skissen ;) Det måste väl vara bra?
Hur mycket skall man lägga ut på nätet egentligen? Har på sista tiden blivit uppmärksammad på att fundera kring min integritet och mitt Internet användande. Skisser är ok tycker jag men barnen, hur vi mår och privata saker? Jag vet inte...det kan användas på så många sätt.

3 kommentarer:

Skolgatan sa...

Åh vad coolt med broderi!

Jag skriver om mig och mina barn,det var därför jag startade bloggen,jag tror att när dom blir äldre så är det nog konstigare att inte finnas med på nätet. Men det är ju upp till var och en:-)

Kram!

Emmas keramik sa...

Din blogg är ju en av mina favoriter :)
Men många människor får en insyn i ens liv och ju mer öppen man är på facebook och på bloggen desto mindre integritet får man. Men om det är bra eller dåligt vet jag inte :)
Kram

Skolgatan sa...

Nej så är det verkligen,men man väljer ju själv vad man vill att alla andra ska veta. Endel grejer som folk skriver på facebook skulle jag aldrig skriva,varken där eller bloggen.

Fint du gjort på bloggen,då inväntar vi våren nu:-)
Idag är det ju superfint väder men kallt.

Kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails