bakgrunden

onsdag 13 februari 2013

Men ni kulturarbetare arbetar ju ändå för att ni ...


 Har varit hemma och vabbat idag, har spenderat mer tid vid datorn än vanligt och genom vänner på Facebook hamnade jag på denna bloggen:


 Karin Granstrand 

Det resulterade i att jag känner mig sorgsen och tittar lite på den där drömmen som jag stoppat i ett väldigt vackert paket och ställt högt upp på en hylla, så högt att jag inte kommer nå den på länge. Det finns många ursäkter för att inte plocka ner det där vackra paketet med drömmen och ekonomisk skulle det förmodligen vara en katastrof. Jag vill få ut så mycket mer av livet och att välja bort en ekonomisk trygghet är just nu inget alternativ. Ekonomisk trygghet för mig innebär annan mat än makaroner, kunna resa, bo kvar i huset, inte vara beroende av Andreas, bjuda hem vänner och få lite guldkant. Vad jag vill säga med detta är att jag önskar att de som offrar rätt mycket för sina drömmar borde få mer credit. De borde hyllas mer och borde inte behöva pruta med sig själva för att hålla på med det de är duktiga på.
Vi behöver konst för att utvecklas

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails