bakgrunden

söndag 10 november 2013

Farsdag

Jag vill börja med att skriva att NEJ jag gillar inte farsdag. Jag gillar inte att fira högtider som det känns som jag blivit påtvingad av reklam eller som skapats från butikers behov att få mig att tro att jag har ett behov av att köpa. (Så ja, jag är skeptisk till halloween också...) Jag blir alltid skeptisk och känner mig lurad när jag ser glansig reklam med perfekta lyckliga familjer där far firas med glada barn och fina dyra presenter...jag blir alltid skeptisk när allt verkar för lyckligt....

Jag är dock oerhört tacksam att både jag och mina barn har en pappa att fira. Att i en liten familj med tre prinsessor tar du den självklara men inte alltid så lätta platsen som riddare. En riddare som inte är perfekt, men perfekt för mig. En riddare som kan lysa upp mörker!
Utan dig hade förmodligen hela huset badat i rosa tyll och romantiska blomstermönster. Så tack för att du är den motpol ett kreativt Kaos behöver.


Till alla stora och små riddare där ute.
En riktig riddare bryr sig inte om en glansig rustning och vit ståtlig häst.
En riktig riddare bryr sig inte om att erövra andras landområden.
En riktig riddare kan lysa upp mörker och duger precis som han är!
Oavsett hur hårt du krigat, oavsett hur stora skadorna och nederlagen är, finns det ett ljus inuti dig och du bestämmer själv om det skall få lysa.


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails