bakgrunden

söndag 29 december 2013

jullov ifrån trädgården

Vi har tagit jullov från trädgården. Ett slags jullov som kommer sträcka sig fram tills dess att det töar i vår. Det känns bra, vi har jobbat rätt hårt med detta så det blir bra att börja med att så gräs i vår och sedan sätta sig på någon av de nya uteplatserna och titta på hur det växer. Vi har haft som målbild hur vi semestern 2014 sitter på uteplatserna och dricker vin och öl tittar på hur gräset växer och bara softar. Vi får väl se... Det finns en del kvar att göra och om jag känner oss rätt kommer vi hitta nya projekt så fort de andra är klara. Men tänkte ge er en bild av hur långt vi kommit nu.
Stenläggningen utmed hela kortsidan är klar och Rododendronbusken är planterad och ramar in cykelparkeringen
Framsidan
Trappen upp till baksidan saknar ett steg, men det steget tar vi i vår...( haha humor!!!)
Studsmattan har vi tagit ner för vintern och plommonträdet kommer få fin dekorationssten i vår
Mitt trädgårdsland är klart.
Jag har planterat jordgubbarna i lådorna och håller tummarna för att de överlever vintern.


 
Ja det var trädgården så långt. Nu har vi jullov och jag hoppas att jag hittar ner till ateljén någon dag snart :)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails