bakgrunden

fredag 26 oktober 2007

Bränning på g


Jag har packat in all obränd keramik i bilen nu, väntar bara på att min dotter skall vakna ur sin skönhets sömn så att vi kan äta lunch innan vi åker mot Hjo och hem till mamma och pappa. Det är dax att bränna en sista gång innan de båda marknaderna. Det är alltid väldigt spännande att se hur alla grejer blir när de är färdig brända. I morgon kommer jag elda i åtta timmar om vädret tillåter och jag känner redan nu hur trött jag kommer vara i morgon kväll. Men det är också väldigt mysigt att bränna. Vi brukar grilla korv och så kommer det ibland förbi någon som stannar till och pratar lite. Jag brukar bjuda in vänner och familj att vara med och elda, mest för att ha några att fördriva tiden med :) Nej skojade bara jag tror att de flesta tycker att det är rätt mysigt att vara med, de får ju grilla korv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så jäkla imponerad utav alla sakerna du har gjort! :) Fattar inte hur du fixa o göra så snygga saker!
Ska bli kul o få prova på ngn gång!
Kraam <3

Emmas keramik sa...

tack,tack!!
Jo det är inte så svårt, när du kommit hit och provat så kommer du kanske inte vara imponerad längre :)
Nästa gång ni kommer får vi se till att hinna dreja.
Kram!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails