bakgrunden

onsdag 3 oktober 2007

Torra händer

Hur hinner jag hålla på med keramik och samtidigt vara mammaledig och ta hand om en ettåring? Svaret heter mormor, TACK för all hjälp!
I dag har min mamma varit här och tagit hand om min dotter så att jag har kunnat dreja hela dagen. I dag hann jag göra 10 ljuslyktor, 2 burkar och ett fat! Snart kan jag bränna igen. Kul,kul.
Annars brukar jag mest dreja på kvällarna när den underbara dottern somnat men i dag har mina händer verkligen fått känna på hur det är att vara keramiker. Nu är de torra och spruckna men efter en behandling med ring blomsalva (en till sak att tacka mamma för) så kommer de vara som nya igen.
Skall nog försöka ta lite "fin" kort på det som blev lyckat i bränningen i morgon så i nästa inlägg kommer det bilder igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan! jag har suttit och kikat igenom din sida litegrann och det har gjort mig väldigt nyfiken på just, keramik.
För att bli en "färdig utbildad " keramiker, vad krävs för utbildning/grund?
Mvh Caroline

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails