bakgrunden

söndag 28 oktober 2007

Lyckad bränning denna gång också.

Det var en väldigt skön lördag, perfekt väder för att bränna. Det kändes som att tiden bara rusade iväg. Efter att jag gått runt där i min egna lilla värld och tittat på elden ett tag så kom Andreas (The love of my life) mamma förbi och satt och filosoferade en stund. Sedan grillade vi korv allihop och min dotter som är 14 månader tyckte väldigt mycket om korv. Hon kommer nog bli en bra brännslav* i framtiden.

I dag kl 12.00 var det öppning av lådan.... spännande,spännade....och det gick väldigt bra i denna bränningen också.

Orkidé fatet blev vackert, det får illustrera den lyckade bränningen denna gång. Tyckte att det låg så fint i höst löven.





Fatet är 24 cm i diameter och det kommer att säljas för 500:-


* Förr i tiden ( eller kanske i Japan förr i tiden. Jag kommer inte ihåg det jag lärde mig på "keramikhistoria" lektionerna.) hade keramiker som vedeldade "brännslavar" som skötte elden och gjorde det tunga jobbet. Medans keramik mästaren bara övervakade så att arbetet flöt på.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails