bakgrunden

måndag 5 november 2007

Vidablicks hantverksmarknad



Ja då har jag klarat av den första marknaden i vinter, och när jag summerar helgen så känns det som att det har varit en lyckad marknad. Detta var premiär för mig och jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Att stå där i två dagar har gett mig en himla massa idéer och funderingar kring hantverk och framför allt mitt hantverk. Jag har fått mycket inspiration från andra utställare och jag tror att jag lärt mig en del om att sälja hantverk. Och jag får ju inte glömma allt beröm jag fått från besökare, det har varit en bra smörjning för mitt självförtroende.






Det jag funderat mycket på under helgen är om hantverksmarknader är mitt forum? Kanske min keramik mer gör sig på gallerier? Det ena utesluter ju inte det andra, men jag har haft en del funderingar på att jag borde haft något "billigare" på mitt bord. Jag skulle ju kunnat gjort några blomsterpinnar/prydnader, nyckelringar, magneter eller liknade som jag kunnat ta 40- 50kr för. Jag förstår att det är ganska mycket pengar att lägga 750 kr på en burk och då kanske sådana här marknader inte är stället man går till för att handla så dyra saker.
Jag har sålt bra av mina lyktor som är lite billigare (de kostar ju dock 250kr). När jag funderat ett tag på vad jag kunnat göra för billiga saker kommer jag ju på mig själv att jag inte vill göra billiga saker bara för att sälja. Jag har ju bestämt att keramiken skall vara min hobby och jag behöver inte producera något för att sälja, jag har ju min försörjning på annat håll. Så jag kommer nog fortsätta att göra burkar, fat och saker som jag kan sitta och fila på länge och försvinna in i min egen värld av kreativitet. Men frågan är vilket forum jag skall visa upp mig i, förutom på internett då förstoss.



1 kommentar:

Anonym sa...

Du hade urfina saker! Hade jag haft pengar hade jag köpt rubbet :) Jobba på du kommer lyckas bra! Tro mig :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails