bakgrunden

söndag 10 januari 2010

Riddarna duger också.

Det är lite terapi att sitta och göra de små prinsesslyktorna. Jag vet inte hur många gånger jag nu ristat in "DU DUGER SOM DU ÄR" i botten på lyktorna och förhoppningsvis så sätter det budskapet sig lite mer för varje gång.
I dag slog det mig att jag inte har en motsvarande manlig lykta som också "DUGER SOM DE ÄR". Så här kommer nu Riddarna som också har "DU DUGER SOM DU ÄR" inristat i botten
.
Jag har två döttrar och vi läser ofta sagor och jag gillar INTE de gamla traditionella sagorna där prinsessorna sitter inlåsta i torn och inte kan klättra ned för stegar själva eller prinsessor som måste sova tills prinsen ger dem en kyss. Så dessa riddare behöver inte rädda några prinsessor, huvudsaken är att de lyser upp mörker :)

1 kommentar:

Kristin sa...

Åhh vilka snygga lycktor. Våra föräldrar blev jätte glada för sina julklappar. Bra med riddare också. Bra för killar att de också fattar att de duger som de är. Ska bli kul att dansa imorgon. Kram kram

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails