bakgrunden

fredag 28 september 2007

Bränning på G.

Förhoppningsvis så skall jag elda och bränna keramik i helgen. I dag ser det inte så jätte bra ut vädermässigt... det får inte blåsa eller regna för mycket. Hoppas, hoppas att det blir bättre väder i morgon.
I dag skall jag packa ihop mina grejer och så åker vi till Hjo och hälsar på mamma och pappa, det är hos dem jag eldar.
Att transportera obränd keramik är lite riskfyllt. Jag får se till att packa in varje grej i mycket tyg och bubbelplast så att det inte går sönder.

Nästa vecka kommer det förhoppningsvis fina bilder på den färdiga keramiken..Men bara för att blidka väder gudarna lite så lägger jag in en bild från en bränning för två år sedan när vädret var perfekt. Bull var eldvakt den gången, han hjälper säkert till i helgen också.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails