bakgrunden

söndag 30 september 2007

Lyckad bränning

Det är en urladdning att bränna, både fysiskt och mentalt. Jag har ju gått och titta på mina gravida kvinnor och burkar och lyktor i flera veckor nu och undrat hur de kommer se ut när de är klara. Och nu är de det... och de blev vackra. En del ljuslyktor blev lite för mycket terracotta färgade men jag tror att jag kan stoppa med dem i nästa bränning så att de blir svarta.
Att elda i åtta timmar tar mycket energi ur kroppen, så i går somnade jag utmattad vid halv tio på kvällen...med fina drömmar om hur det skulle vara att kunna leva på min keramik.

Här kommer några bilder från bränningen.

Lådan är packad med keramik och halm.

Vi har börjar elda lite försiktigt på ena kanten.

Det brinner rejält efter ca fyra timmar.


Vid halv sju i går kväll var det bara aska kvar.


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails