bakgrunden

tisdag 18 september 2007

Orkidé

Jag har aldrig fått mina orkidéer att blomma om...så där som alla andra lyckas med, ni vet två jätte stänger fulla med knoppar. De har aldrig ens blommat om med en ynka blomma. Lite pinsamt med tanke på att min farfar och hans bröder drev en handelsträdgård där de odlade orkidéer i mängder som såldes land och rike runt. Men nu jä...lar blommar det här...

Det var svårt att ta en bild som gör burken rättvisa, kameran dog och detta var den bild som blev bäst av de som jag hann ta. Om den överlever bränningen om två veckor så skall jag ta en snyggare bild på den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vilken vacker skål, jag älskar orkideer men jag brukar slänga de efter första blomningen och köpa nya istället. Orkar inte se de där tråkiga pinnarna.
Jag måste ju få första tjing på dina alster så jag kan få äga nåt vackert i mitt nya hem!!

Emmas keramik sa...

Tack,tack! Ja det är bara att komma och köpa :) Fast vi kanske skall se vad som överlever bränningen först...
I allafall en orkidé som garanterat inte slutar blomma ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails