bakgrunden

tisdag 4 september 2007

Riddare

Ivanhoe är bränd med engob och glasyr i vanlig el ugn, svarte riddaren är svartbränd.

Ivanhoe och svarte riddaren föreställer dessa två skulpturer/burkar. Huvudena går att lyfta av så att jag kan gömma små hemliga lappar i dem. Jag tycker mycket om sönder drejade former på både burkar och ljuslyktor. Men ibland får den dåliga självkänslan mig att skämmas lite för dem. Vill ju visa upp att jag kan dreja så där perfekt och fint som man lär sig i skolan också. Med sönder drejat menar jag att klunsen har varit ocentrerad på drejskivan eller så har jag tröttat ut leran så att den sjunker ihop. Det är ofta något som man råkar ut för när man precis har lärt sig att dreja, så därför brukar det anses lite mindre "fint". Just nu håller jag på att dreja massor med ljusstakar som är "sönder drejade" men hur charmiga som hellst. Det skall bli spännande att se hur de tas emot av folket... Det kommer bilder på dem snart.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga saker du gör! Väntar med spänning på hur ljusstakarna ser ut... :-)

Emmas keramik sa...

Ja det kommer bild på dem snart. De är så söta:)
Måste ladda kamera batteriet först bara, det dog ju precis nu när jag skulle leka fotograf.

Anonym sa...

Lycka till med bränningen
Ma och Pa

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails